Cultivă, împreună cu puiul tău, bucuria și starea de liniște.

Societatea, așa cum funcționează ea astăzi, este plină de propuneri. Unele dintre acestea ne ușurează viața, altele ne pun în dificultate.
Ce să consumăm la micul dejun, cu ce să ne îmbrăcăm la serviciu, unde și cum să ne petrecem serile. Luând atât de multe decizii zi de zi poate fi epuizant pentru familiile care încearcă să facă alegeri cât mai conștiente și care caută să argumenteze toate aceste decizii cu scopul de a educa și transmite un mod de viață sănătos copiilor.

Dacă ești părinte știi ce înseamnă o călătorie la supermarket împreună cu copilul, unde este musai să explici de ce nu poți cumpăra felie de lapte, unde citiți cel puțin cinci etichete împreună, și unde trebuie să ții piept nedumeririi lui “-Dacă nu sunt bune, de ce sunt pe raft, mami?!”

Sunt atât de multe lucruri pe care nu le putem controla în viața de zi cu zi încât riscăm să pierdem controlul a ceea ce putem face. În această negociere continuă (nu este nimic rău în negociere, doar că poate fi foarte epuizant și time consuming), ar fi bine să ne amintim să cultivăm și obiceiuri care să contrabalanseze tot efortul la care copiii noștri sunt martori.

“Obiceiul individual sau la nivel de familie de a antrena atenția și prezența conștientă aduce în climatul familiei o stare de calm, claritate mentala și concentrație.” (Walsh&Shapiro, 2006)

Pentru acest lucru am adunat cinci acitivăți simple, pe care le putem face împreună cu copiii noștri, care ne pot conecta la starea de liniște și bucurie care se află în interiorul nostru, dar suntem mult prea grăbiți sau suprastimulați ca să mai putem fi conștienți de ea. Copiii pot fi veseli în mod natural sau nu. Important este ca ei să poată folosi această energie în viața de zi cu zi.

Prima activitate din această serie:

Imită calmul și lentoarea unui animal: țestoasă, leneș.

Respirația reglează emoțiile și ne oferă capacitatea de a deține controlul asupra acestora. Pentru a beeneficia de sincronizare între respirație și mișcare, fă mișcările cât mai lent.

Recomandare: această acitivtate se poate face înainte de somn și nu are lmită de vârstă din moment ce copiii ne pot imita ( și chiar o fac) de foarte devreme.

Urmează instrucțiunile:

  1. Întinde-te pe spate, cu brațele de-a lungul corpului, cu pamele în sus și picioarele întinse. Respiră și expiră profund pe nas de trei ori, cu fiecare respirație fiind din ce în ce mai prezent în corpul tău.
  2. La următoarea inspirație, ridică lent brațele către cer/tavan și coboară-le în timp ce expiri la fel de lent pe cât le-ai ridicat.
  3. Cu brațele pe lângă corp, la următoarea inspirație ridică picioarele înspre tavan cu tălpile în sus și coboră-le la fel de lent precum expiri.
  4. Acum este momentul să ridici și mâinile și picioarele în același timp în timp ce inspiri profund și să le cobori cu grijă în timp ce expiri lent.
    Poți să repeți de două sau trei ori dacă coprul tău simte să facă asta.
    Atunci când simți să te oprești din mișcare, rămâi întins atât cât ai nevoie, zâmbește ușor și dă-ți voie să te bucuri de practica ta și de conectarea la corp.

Poți folosi aceste intrucțiuni ca să i le citești copilului tău sau să practicați împreună. Discutați despre cum v-ați simțit înainte și după și continuați să folosiți exercițiul pentru a vă putea bucura în continuare de beneficiile stării de prezență.

Pentru a vedea un clip video cu această practica de invit pe profilul meu de Instagram: descultipriniarba

Cu blândețe, Andreea. ~ navighează de la reacție la răspuns conștient prin tehnici de mindfulness și mișcare conștientă.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Shopping Cart