Exercițiul IV: Cultivă, împreună cu puiul tău, bucuria și starea de liniște.

Pentru acest lucru am adunat cinci acitivăți simple, pe care le putem face împreună cu copiii noștri, care ne pot conecta la starea de liniște și bucurie care se află în interiorul nostru, dar suntem mult prea grăbiți sau suprastimulați ca să mai putem fi conștienți de ea. Copiii pot fi veseli în mod natural sau nu. Important este ca ei să poată folosi această energie în viața de zi cu zi.

“Obiceiul individual sau la nivel de familie de a antrena atenția și prezența conștientă aduce în climatul familiei o stare de calm, claritate mentala și concentrație.” (Walsh&Shapiro, 2006)

A patra activitate din această serie:

Conectează-te la emoțiile tale și eliberează tristețea pentru a face loc bucuriei!

Copilul învață să gestioneze emoțiile așa zise negative, precum tristețea, prin gesturi blânde și masarea zonelor din corp care “păstrează” această emoție. Tristețea apare atunci când suferim o pierdere, ca orice emoție a noastră ea ne ajută să fim devenim conștienți de ceea ce se întâmplă cu noi. Emoțiile apar ca să fie văzute și procesate și nu ca să fie reprimate. Când stăm cu emoțiile noastre ele îsi diminuează din intensitate, dar scopul nu este acela ca emoțiile să dispară, ci să învățăm mesajul lor și cum să le gestionăm.

Pasul 1: Masează punctele reflexe ale plămânilor, organul unde tristețea ramâne stocată în corp: ridică palma dreaptă, cu degetul mare de la mâna stângă masează circular mijlocul palmei drepte, apoi presează ca și cum ai vrea să înfigi o piuneză. Repetă pentru 2 minute pentru fiecare palmă.

Pasul 2: Freacă-ti palmele una de alta timp de 20 de secunde. Odată încălzite, pune-le pe piept și masează apăsat în cercuri mici și apoi mari, într-un sens apoi în altul, timp de două minute.

Pasul 3: Încalzește-ți din nou palmele frecându-le una de cealaltă și pune-le pe abdomen. Masează în cercuri mici, apoi mari într-un sens apoi în altul, timp de 2 minute.

Observă cum te simți!

Recomandare: Nu ezita să faci acest exercițiu cu copilul tău ori de câte ori îți amintești și aveți puțin timp liber. Starea de calm se cultivă mult mai bine când nu suntem deja suprastimulati. Nu există limită de vârstă din moment ce copiii ne pot imita ( și chiar o fac) de foarte devreme.

Pentru a vedea această practică exemplificată într-un clip video te invit pe profilul meu de Instagram: descultipriniarba

Cu blândețe, Andreea. ~ navighează de la reacție la răspuns conștient prin tehnici de mindfulness și mișcare conștientă.

Shopping Cart